Čeká vás výuka v autoškole, na jejímž https://revue.idnes.cz/foto.aspx%3Fr%3Dlidicky%26c%3DA160308_155547_lidicky_bib%26foto%3DVED47b797_DSC_8662.JPG konci by mělo být řidičské oprávnění pro řízení osobních automobilů? Pak budete mimo jiné potřebovat i psychickou odolnost.
Nespoléhejte na kritické dny, ale na sebe a dobrého instruktora
Znáte film s názvem „Jáchyme, hoď ho do stroje“? Pokud ano, vybavíte si ty komické situace, které vznikaly ve chvíli, kdy se Luděk Sobota řídil svým vlastním kondiciogramem, vytvořeným z počítače, načež se pak nakonec ukázalo, že jeho výpočet byl chybný díky jakési vadné elektronce E13 z Katody Olomouc? Jak absurdní dokáže být humor, že? A co teprve kdybychom se takovými naivními kondiciogramy řídili dnes, například v současném automobilovém provozu. Tam byste se měli spoléhat hlavně na sebe, na vlastní schopnosti, znalosti a dovednosti, které vás naučil instruktor v autoškole.
Vybírejte proto autoškolu v Praze nejen podle Fotogalerie 5 Autoškola Holešovice, ale zejména dle hodnocení klientů, kteří se se svými prožitky rádi pochlubí na Internetu. Hodnocení by ovšem měla být nezávislá, aby nešlo o údaje zkreslené.
Dnes je jiný provoz, než dříve – mladí lidé nemají bohužel adekvátní srovnání s dobou, kterou sami neprožili, takže jen z doslechu mohou vědět, že před padesáti lety se na silnicích jednak proháněly vozy s méně výkonnými motory, nižší rychlostí, a také v mnohem menším sledu za sebou. Výjimkou byla jen některá větší města, kde byl provoz hustší, ale jinak jste na silnici první třídy mohli zaznamenat za hodinu třeba jen dvacet aut v obou směrech. Dnes jich tudy projede sto padesát, jedou mnohdy nalepená na sobě v malých rozestupech, což vyžaduje od řidičů větší soustředění, ale i vyšší vnitřní napětí a stres. Současný hustý provoz na silnicích je jedním z dobrých důvodů pečlivě vybírat instruktora v autoškole, aby vás, jako začátečníky za volantem, provázel s trpělivostí a tolerancí, a aby vám také dokázal předat většinu svých vlastních dovedností.