Prodej je část obchodních činností. V podstatě se jedná vždy o jedno a to samé. Máte nějaký produkt, který se snažíte prodat zákazníkovi. K tomu ale potřebujete specifického zákazníka. Nemusí mít potřebu váš produkt koupit, musí mít ale jasno, že by se mu váš produkt možná hodil.
Ano, stačí možná. To znamená, že o koupi alespoň trochu zvažuje. Je na prodejci aby zákazníka přesvědčil, že koupí rozhodně neztratí. Nejde o housky, ty člověk kupuje, protože potřebuje jíst a jen si vybírá, který druh bude mít k večeři. U mobilních domů je to trochu jiné. Aby zákazník se rozhodl pro koupi, některého z mobilních domů, musí prodejce nejdříve zjistit, jaké jsou jeho představy a také možnosti. Představy zákazníků jsou různé a občas se, jak se říká, naprosto míjí s realitou. Mají tak vysoké požadavky na mobilní dům, že jsou téměř nerealizovatelné. Někdy se to týká bohužel i možností, těch finančních.
V každém případě při prodeji mobilních domů musí prodejce zákazníkovi nejdříve pozorně naslouchat, zjistit který dům by se mu mohl líbit a teprve potom začít s prohlídkou. Nemá smysl ho vodit po všech domech připravených na prodej, protože za prvé je jich tolik, že by to zabralo hromadu času a za druhé, ne všechny budou splňovat to, co zákazník potřebuje.
Domy k prodeji se dělí v zásadě na dvě podstatné kategorie. Na ty, které jsou určeny pro sezónní užívání. To znamená domy s méně kvalitní tepelnou izolací, která nestačí na udržení tepelného komfortu bez zvýšeného nároku na vytápění. Tyto domy jsou skvělé jako zahradní domky, nebo pro sezonní rekreační střediska někde u vody. Jak se lze dovtípit, druhou kategorií jsou domy, které lze využívat, tedy obývat celoročně. Mají dostatečnou izolaci, energeticky úsporná dvojskla i trojskla v oknech, a úsporné vytápění. Tyto domky lze použít pro trvalé bydlení a jsou proto i konstruovány. Mají všechno potřebné vybavení a skýtají také potřebné pohodlí.