Marketing je důležitý pro každou firmu. Proto mu věnují maximální pozornost. Pokud totiž chcete vysoké výdělky, musíte se zaměřit samozřejmě i na propagaci vaší firmy.
Propagace a reklama se měnili v průběhu let. Nicméně sahají již do dávné historie. Nicméně marketing jako takový se dočkal pořádného rozvoje až v polovině 19. století. Proč dříve neměli lidé potřebu se více zaměřovat na marketing? V minulých období, především v obdobích dvou světových válek, bylo v podstatě všeho nedostatek. Poptávka po různých produktech a službách tedy mnohonásobně převyšovala poptávku. Proto nebylo třeba žádného marketingu.
To se ovšem změnilo s tím, jak se ekonomika světa dávala do pořádku a probíhal rozvoj techniky, obchodů a všeobecně průmyslu. Začali se tvořit nové firmy a postupně jich vznikalo tolik, že naopak nabídka převyšovala poptávku. Jako je tomu dnes. Proto se firmy museli zabývat i marketingem. Dříve probíhal marketing způsoby, které dnes už považujeme spíše zastaralé. Jako například reklamy v rozhlase, v novinách a v televizi. Televizi sice používáme stále, ale nevěnujeme jí už tolik pozornosti, jako například 20 let zpět.
Některé metody marketingu, které byly ale populární několik desítek let zpět, třeba na začátku milénia, přetrvávají dodnes. Například propagace pomocí reklamních předmětů neboli reklamních dárků. Vytváření propagačních předmětů s logem nebo názvem firmy je účinná, a přitom nenákladná forma propagace.
Jinak se dnes marketing využívá především v online prostoru. Není divu. Všichni žijeme online. V online prostoru trávíme spoustu času, a proto na tento prostor musí být šířený i marketing. Podle statistik je také online marketing v současnosti nejúčinnější formou marketingu, a proto se většina firem zaměřuje právě na tento způsob propagace. Online marketing má navíc desítky možností, které můžete ve své marketingové strategii využít.